Introduktion: Antarktiskunskap A

Vilda funderingar föder vilda googlingar. Ömsint bjuder jag praktikantViola nu på dagens bästa Antarktiskunskaper. Om du typ vill.. ja. Flytta dit eller nåt.



  1. Flytta dit var det ja.. Det finns ju faktiskt inga permanenta invånare på Antarktis. Vad är grejen? Det finns ju nämligen..
  2. Isfria ytor! 280 000 km² närmre bestämt, vilket enligt mina (bristande) matematiska kunskaper blir 2% av hela kontinenten. Vilken lyx!
  3. Skitmycket växter, två sorter till och med. Deschampsia antarctica och Colobanthus quitensis. Tänker inte uttala.
  4. Man slipper bli myggbiten. Iallafall om man har mycket kläder på sig, vilket man troligen har. Nästan allt liv på hela kontinenten finns i och vid havet, men tro mig då jag säger att de har myggor. Att de är de största landlevande djuren är inte heller en lögn. Sex millimeter stora och vinglösa, jag lovar att de kommer raka vägen från norrland. Finns ingen annan förklaring.
  5. Antarktis är större än Europa. Perfekt för dig som gillar långa promenader på stranden.
  6. Vem gillar inte pingviner? Det finns så det räcker, så att säga.
  7. Man kan åka dit och föda barn! Bara två ungar har klämts ut på Antarktis yta, och vi alla vet ju att "three is the magic number". Rätt coolt vore det också. Pun intended.


Colobanthus quitensis, praktikanternas favvo.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Jag läste anarkistkunskap. Besviken.

2011-03-01 @ 14:32:23
URL: http://thenightshift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mina uppgifter

E-postadress: (publiceras ej)


URL:



Kommentar:


Trackback